Ułatwienia dostępu
Certyfikat Analityka Zachowania (CAZ) – terapeuty behawioralnego
International Behavior Analysis Organization (IBAO) to międzynarodowa organizacja, stworzona aby zapewnić wysokie standardy instytucji posługujących się w terapii Stosowaną Analizą Zachowania na całym świecie. Certyfikaty przyznawane przez IBAO stanowią gwarancję naukowego i etycznego podejścia terapeutycznego.
IBAO doceniło studia podyplomowe z SAZ prowadzone przez Uniwersytet Gdański we współpracy z Instytutem Wspomagania Rozwoju Dziecka.
International Behavior Analysis Organization (IBAO) zatwierdziła studia podyplomowe „Stosowana Analiza Zachowania: terapia spektrum zaburzeń autystycznych” jako pełną podstawę teoretyczną niezbędną do ubiegania się o przyznanie międzynarodowego certyfikatu: International Behavior Analyst (IBA).
Zgodnie z decyzją IBAO Certyfikat Analityka Zachowania (CAZ) oraz International Behavior Analyst (IBA) zostały uznane za równoważne.
Osoby, które zdobyły CAZ, mogą się ubiegać o otrzymanie IBA bez konieczności ukończenia dodatkowych studiów czy odbywania dodatkowych staży praktycznych i superwizji.
Prof. dr hab. Małgorzata Lipowska i dr Anna Budzińska pełniące funkcje kierownicze wyżej wymienionych studiów podyplomowych zostały zaproszone przez IBAO i przyjęte do grona Professional Advisory Board IBAO.
Fundacja – Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka od 2006 roku wszechstronnie pomaga dzieciom z autyzmem oraz ich rodzinom prowadząc działalność terapeutyczną, edukacyjną i badawczą. Twórczyniami i dyrektorkami IWRD są dr Anna Budzińska i mgr Iwona Ruta-Sominka.
IWRD współpracuje z licznymi ośrodkami akademickimi – przede wszystkim z Uniwersytetem Gdańskim, gdzie prowadzone są zajęcia na studiach dziennych i kilku kierunkach podyplomowych oraz z Politechniką Gdańską, Gdańskim Uniwersytetem Medycznym oraz z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu (Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii). Współpracuje również z OsloMet University w Oslo, z którym prowadzimy badania naukowe. Owocem tej współpracy są publikacje w renomowanych czasopismach.
W Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci z Zaburzeniem Autystycznym prowadzona jest wysoce wyspecjalizowana indywidualna terapia w oparciu o metodę Stosowanej Analizy Zachowania, której skuteczność została potwierdzona solidnymi badaniami naukowymi. Prowadzona terapia daje dzieciom z autyzmem niepowtarzalną szansę na poprawę funkcjonowania – przeszło 50% podopiecznych IWRD przechodzi do szkół masowych i nie odróżnia się od swoich rówieśników.
W Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli szkolą się specjaliści z Polski i Europy. Z szerokiej oferty szkoleniowej IWRD skorzystało już przeszło 8.800 specjalistów.
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka stworzył innowacyjny na skalę kraju system placówek rekomendowanych, które w terapii stosują “pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania“.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna specjalizuje się głównie w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju dziecka, w tym autyzmu i Zespołu Aspergera. Od chwili powstania poradni pomoc otrzymało ponad 3.000 rodzin.
W IWRD działa także Przedszkole Integracyjne, które umożliwia prowadzenie edukacji włączającej dla dzieci z autyzmem.
Ponadto Fundacja – Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka jest jednym z członków założycieli amerykańskiego stowarzyszenia The Alliance for Scientific Autism Intervention, którego celem jest propagowanie na całym świecie skutecznego modelu terapii osób z autyzmem oraz prowadzenie badań naukowych.
IWRD organizuje sympozja naukowe , które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem środowiska specjalistów, naukowców oraz rodziców dzieci z autyzmem – w 14 międzynarodowych sympozjach naukowych wzięło udział przeszło 11.000 osób z całego świata.
Stworzyliśmy pierwszą w kraju platformę edukacyjną dla rodziców, nauczycieli i wszystkich specjalistów “Kwadrans dla Terapii“. Platforma pozwala na dostęp do stworzonego przez nas kursu internetowego, który składa się z 33 odcinków, pomocy edukacyjnych i książki – poradnika. Z kursu “Kwadrans dla terapii” skorzystało obecnie ponad 2.600 osób. Z anglojęzycznej wersji kursu, czyli “15 Minutes for Treatment” skorzystało ponad 6.000 osób.
Niebieskie Igrzyska są formą obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu przypadającego na 2 kwietnia. Niebieskie Igrzyska pokazują jak wspaniale dzieci z autyzmem mogą uczestniczyć w zajęciach sportowych i wspólnotowych. W Niebieskich Igrzyskach 2024 uczestniczyło ponad 315.000 dzieci z 1.578 przedszkoli i szkół.
Więcej informacji na temat działalności Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka znajdziesz na stronie www.iwrd.pl.